ضیافت شانل؛ جی‌جی حدید در هفته مد پاریس

نمایش‌های شانل «مکانی برای دیدن و دیده شدن»‏

جی‌جی حدید در رونمایی مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ خانه مد شانل در هفته مد پاریس / AFP

ویرجینی ویار (Virginie Viard)، طراح شانل، مدل‌هایش را روی صحنه نمایشی فرستاد که تداعی‌کننده دوویل (Deauville) بود، شهری تفریحی و ساحلی در فرانسه. او در این نمایش کت‌وشلوارهای دوخته‌شده با پارچه‌های تویید، روپوش‌های بلند، و کلاه‌های آفتابی پهن را در برابر دید حاضران گذاشت.

پنج روز قبل از اسکار زمان خوبی برای شانل است تا با مجموعه پاییز و زمستان ۲۰۲۴ به جهان یادآوری کند که چگونه جادوی سینما و مد به هم پیوند خورده‌اند و نشان تجاری شانل نیز به‌اندازه برج ایفل نماد جذابیت فرانسوی است.

Read More

This section contains relevant reference points, placed in (Inner related node field)

نمایش با فیلمی کوتاه با بازی پنه‌لوپه کروز و برد پیت آغاز شد که اشاره‌ای به درام عاشقانه «یک مرد و یک زن» کلود للوش، کارگردان فرانسوی، در سال ۱۹۶۶ داشت.

زوج فیلم در امتداد ساحلی خالی قدم می‌زنند و سپس استیک و شراب قرمز در رستوران سفارش می‌دهند. فیلم شامل تصاویری از یک کیف‌دستی شانل است و با شخصیت کروز به پایان می‌رسد که پیشخدمت- با بازی مدل ریان ون رومپای- را صدا می‌کند و می‌پرسد: «ببخشید. ببخشید. اتاق خالی دارید؟»

در شروع نمایش مد، اولین مدل در میان تشویق گرم حضار با دامن کوتاه، چکمه‌های بلند تا ران، و روپوش بلند روی صحنه آمد، در حالی‌ که صورتش را کلاهی پهن قاب کرده بود و کیف‌دستی‌اش را تاب می‌داد.

در ادامه، مجموعه‌ای از قطعه‌های دوخته‌شده با تویید، شلوارهای گشاد و دامن‌های لنگی، و همچنین کیف‌دستی‌هایی در هر شکل و اندازه‌ به نمایش درآمد.

پس از نمایش، میهمانان در حال خروج از سالن نمایش پیاده‌رو را مسدود کرده بودند و عکاسان خیابانی نیز برای گرفتن عکس از ظاهر آن‌ها تجمع کرده بودند.

بکا گوییشیانی، نویسنده و کارشناس مد، به رویترز گفت که نمایش‌های شانل «مکانی برای دیدن و دیده شدن است»، درست مانند دوویل در اوایل قرن بیستم، جایی که گابریل شانل، بنیان‌گذار این خانه مد، برای نخستین بار لباس‌هایش را فروخت.

سفر به دوویل در هفته برگزاری مد پاریس راهی برای شانل است که چشم‌ها را از روایت تلویزیونی کوکو در پاریس اشغالی دور کند؛ «ظاهر جدید» مجموعه‌ای تلویزیونی درباره دیور و شانل در پاریس جنگ‌زده در دهه ۱۹۴۰ است.

داستان از سال ۱۹۴۳ شروع می‌شود. کوکو شانل، ستاره مد فرانسوی (با بازی ژولیت بینوش)، در هتل ریتز پاریس زندگی می‌کند که در آن زمان مقر فرماندهی نازی‌ها بود. کوکو در آنجا میزبان هانس گونتر فون دینکلیج، دوست‌پسرش، است که جاسوس آلمان‌ها است.

هفته مد پاریس روز سه‌شنبه به پایان رسید. برخی از بزرگ‌ترین خانه‌های مد جهان مانند دیور و هرمس و سن لوران در این یک هفته نمایش‌هایی با هدف جلب‌توجه‌ها به مجموعه‌های جدیدشان برگزار کردند.

بیشتر از مُد و زیبایی